Kako unaprediti sajt da ima veću posetu – kako SEO optimizovati web site

 

Kako unaprediti sajt i SEO optimizovati ga za veću posetu

Par preporuka i saveta za one koji traže način kako unaprediti sajt da ima veću posećenost i web uticaj. Kako povećati posetu sajtu

.

Kako unaprediti sajt da ima veću posetu - kako SEO optimizovati web siteZa početnike na internetu i preduzetnike sa ograničenim budžetom pitanje Kako unaprediti sajt da ima veću posećenost i rang na pretraživačima je od ključnog značaja. Tim pre što je posećenost na interenetu direktno zavisna od dve stvari – vaše poznatosti i Google i ostalih pretraživača. S obzirom, da u startu nemate posebnu poznatost pa vam posetioci ne dolaze, ostaje vam druga bitna stavka – pozicioniranost na Google, Bing, Yahoo i ostalim web pretraživačima.

Sa tim pitanje kako da unapredim svoj web sajtjavio mi je jedan mladi momak. Posedovao je web sajt na više jezike koji je posvećen pružanju alternativnih medicinskih usluga. Zamolio me je za uslugu da mu pomognem sa idejama kako da poboljša rad svoj sajta. S obzirom da nisam baš kompetentan i da nisam SEO ekspert, ali sam saradjivao sa SEO Anonimusom i nekolicinom drugih majstora zanata, dao sam sebi slobodu da mu napišem nekoliko jasnih i jednostavnih preporuka kako da unapredi sajt.

Sada kada gledam tu prepisku, razmišljam da tu komunikaciju podelim sa publikom, jer ima puno njih koji kreću u svet weba i interneta, koji stvaraju sajtove i žele da napreduju, i treba im pomoći. Na početku mog boravka na webu ove stvari nisam znao, a da sam znao, skratile bi mi dve godine učenja. Jer, mnogo brže bih znao šta znači SEO optimizacija za pretraživače, šta znači Google Page Rank, kako dolaze posetioci na sajt, kako se podiže posećenost sajta organskim putem, zašto su bitne socijalne mreže i tako redom.

Dakle, kako unaprediti sajt i SEO optimizacija za veću posetu?

 

1. Sajt platforma i dizajn sajta

Dizajn sajte je suštinski nebitan za pretraživače – ali je bitan za opšti look i utisak koji posetilac treba da dobije a tu postoji i neka seo optimizacija u samom sajtu.

Preporuka:

– promenite izgled sajta – malo treba da bude dinamičniji

– treba da budu neke slike života i radosti

– predjite na Word Press platformu (ima razloga zašto baš WP)

– uzmite neku profi free wp theme ili je platite relativno simbolično, na primer imate kod:

http://www.gabfirethemes.com/

http://www.solostream.com/

http://www.studiopress.com/

 

Word Press je vrlo komforna platforma jer vam dozvoljava mnogo mogućnosti koje se lako realiziju, a uz to i Google voli wp sajtove, mada to nije presudno.

Na primer, kod wp imate niz gotovih plugina koje možete sami ručno da aktivirate, ne moraju kodovi da se umeću u sajt. Recimo želite da postavite Translator za više jezika, anketu, seo program za pisanje teksta, prevod na ćirilicu, statistike razne, slajder, vidžete, vremensku prognozu, socijlane mreže i dugmiće za njih, i šta sve već ne.

Kod wp odete u konzoli na dodatke (plug in), izaberete koji hoćete, kliknete download i on se sam instalira. Posle samo malo podesite ako ima potrebe i on odmah radi.

.

2. SEO strana sajta

– treba da imate što više strana na sajtu

– kako se pišu tekstovi da budu bolje optimizovani za pretraživače je dato u jednom korisnom tekstu ovde na linku:

http://www.webmajstori.net/forum/clanak/506-detaljan-vodic-o-seo-optimizaciji-sadrzaja-za-trazilice-koristeci-wordpress

– strana teksta treba da ima i sliku koja je takodje seo potpisana i optimizovana

Svaka pojedinačna strana sajta mora da ima dobro SEO optimizovano:

Title page = mora da ima u sebi ključnu rec, pisano u infinitivu

Description = opis strane, isto mora da ima ključnu reč ili frazu u sebi

Tagovi i metatagovi= opet ključne reči, nabrajanje svih povezanih stvari

Tekst u članku – je balans izmedju inteligencije mašine i čoveka koji čita, znači mora biti kompatibilan sa mogućnostima pretraživača  (padeži, fraze, veze reči, broj ponavljanja ključnih reči, isticanje, h1, h1, h3, povezivanje sličnih fraza ) i uz to zanimljivo napisan.

Strana do strana i po teksta A4 formata font 12 je prava mera broja slova i reči – 300 reči. Premalo je loše, previše je loše

Ključne fraze ponoviti 5 do 8 puta u textu, plus varijacije po padežima

Ubaciti i alternativne ključne fraze

Storytelling = kroz tekst pricati price uz balans sa mehanickim tokom price zbog pretrazivaca

SEO strane može da vam radi neko i za druge jezike, tim pre što možda bolje poznaje sopstveni jezik i pravila govora i pretraživanja. Samo treba da se vodi računa da sve bude na jednom jeziku u potpunosti integrisano. Ne mora da bude isti tekst na različitim jezicima.

.

3. Hosting i domen sajta

– od hostovanja zavisi delom i geolociranje sajta – koja zamlje je ciljna grupa: Španija ili Srbija, od toga zavisi i gde će biti hostovan

– domen .org je OK, ali treba imati i lokalni domen  .rs  il .es pa uraditi redirekciju na glavni sajt

Sve možete uraditi štapom i kanapom. Hosting već imate, ne morate da ga menjate. WP instalacija je free. WP theme može da se uzme neka free. Wp je izuzetno lak za korišćenje i sredjivanje sajta i nudi zilion pluginova koji se mogu ubacivati i izbacivati po želji.

.

4. Ključne reči i ključne fraze

Sledeća stvar je izbor ključnih reči i fraza – leksikon ključnih reči kojima se barata i koje se nameću pretraživaču.

Imate dva puta:

1. forsirate svoje ključne reči koje su vama bitne da ih nametnete (ne znači da su bitne korisnicima, na primer: „integrativna medicina“ je reč koju će malo ko kucati u pretraživaču)

2. borite se sa postojećim ključnim rečima i konkurencijom (prirodna medicina, prirodno lečenje, alternativno lečenje, …) – opet na dva načina: idete na najače reči ili hvatate ostatke. Najače reči je teško dobiti, teško je probiti se u prvih 10, 20, 30 sa njima. Sa sporednim frzama može se i u prvih 10.

Ključne reči i fraze

Odredite set kljucnih fraza za vaš sajt (u ovom slučaju o alternativnoj medicini) pa na osnovu njih odredite i broj strana sajta, otprilike za svaku frazu jedna strana koja mora da je nosi. Na primer:

= integrativna medicina

= lecenje … toga i toga

= princip lecenja

= zastita od …

= preventiva

= svedocenja pacijenata

= mediji o …

… itd

Ključne reči proveravate ručno na Google ukucavajući ih i gledajući šta se pojavljuje dok kucate. Postoji i softver koji to rešava ali ga nemam.

Ranije je fokus bio na jednoj ključnoj reci a sada je na frazi, dve ili vise reči. Sada je umetnost koju frazu uzeti da bi se privukli posetioci i bili dobro rangirani. Na primer nije bas isto napisati istu stvar na nekoliko nacina:

Tesla i religija

Tesla religija

Religija i tesla

Religija tesla

 

Geolokacija

Pošto se radi o usluzi koja se pruža na nekom mestu, ako je ona locirana na primer u Beogradu, počev do titla strane, preko deskripcije strane, tagova i teksta svuda mora biti lokacija, to jest reč Beograd prisutna …

Ili konsultacije telefonom, na primer …

Plasman strane sajta po zemljama zavisi od domena i delom hostinga. Na primer, pošto je hostovano u Srbiji i na srpskom, Google.rs je nadležan za pretragu srpskih strana i sajtova a ne Google.es čak i kada piše na španskom. Tek kada Google.es ne može da nadje u lokalnom okruženju strane sa traženim pojmovima ide na Google internacional, gde mahom američke i engleski sajtovi dominiraju. Ta lokalizacija Google-a je uradjena da bi se umanjila dominacija američkih sajtova, jer bilo koji američki sajt može na sve svetske jezike da prevede svoje strane i dominira u celom svetu.

Primer, kada otkucate neku reč kod nas i Google.rs je ne nadje on odmah nudi reči iz Google.hr i Google.ba jer je isti jezik.

SEO morate dobro da uradite, pažljivo i precizno. To je ono što Google prepoznaje. Zato je i fokus na tački 4.

Ako vam je bounce rate 30% to znači da vam traženi posetioci dolaze, što je dobro. Poseta je filtrirana, dolaze oni koji nalaze ključne reči kod vas na sajtu.

Sve preko 50% bounce rate se smatra za „pucanje sačmarom“ – odnosno posetioci dolaze baš slučajno :-) No, ako hoćete veću posetu bounce rate mora da se poveća. Sajtovi koji imaju velike posete mahom imaju i veće bounce rate, jer su veliki levak koji usisava sve moguće posetioce.

.

5. Socijalna integracija

Napraviti profile na mrežama i raditi sa njima i posetiocima:

– FB profil
– Twiter
– Instagram
– G+
– Digg
– Stumble upon
– Linkedin

i tako redom.

.

6. Content – sadržaj sajta

Sadržaj vašeg sajta i njegovih strana je namenjen:

– ljudim akoji to čitaju

– robotima pretraživača koji to čitaju i rangiraju

Kaže se u web svetu „Content is the king“ odnosno sadržaj sajta je suština. To je istina za veliku većinu sajtova, mada majstori svog zanata mogu da imaju nikakve sadržaje na sajtu pa da budu odlično rangirani i posećeni. To su mahom eksperti koji koriste Crni SEO ili Black Hat SEO, to jest prave sajtove prilagodjene pretraživačima sa sadržajima koji su nezanimljivi i nebitni za posetioca ali varaju robote koji sadržaj rangiraju. Primer toga je sajt ispunjen ključnim rečima u nekom random rasporedu, na kome nemate šta pročitati ali je tako podešen da iskače medju prvima na Google-u i privlači publiku.

Medjutim, suština je da imate tako dobar, koristan i zanimljiv sadržaj da će vas posetioci preporučivati dalje, lajkovati, šerovati, vraćati vam se, i tako umnožavati značaj vašeg teksta. Tim pre ako tekst godinama živi, on dobija sve jači i jači PR kao posebna strana. Zato je umetnost napisati dobar tekst za web koji će trajati godinama i imati visoku posećenost, jer morate da pomirite robote i ljude.

.

7. Prijava na pretraživače, Pingovi, Linkovi i Backlinkovi

Word Press ima u sebi automatsku opciju da se svaka vaša nova strana sajta pinguje na desetine pretraživača koji bi trebalo da znaju za vaš sajt i vaše strane, jer nije dovoljno samo postaviti sajt. Iako roboti stalno pretražuju sajt, oni nekada i ne zabeleže vašu stranu. Zato treba sajt prijaviti na pretraživače, makar tri velika Google, Bing i Yahoo, i pingovati sve ostale.

Zatim, bilo bi jako korisno da imate sa nekih sajtova koji imaju veći PR od vas link ka vama, da bi se vaš sajt bolje rangirao i cenio u web svetu, takodje, što više backlinkova i pominjanja sadržaja sa vašeg sajta na drugim mestima je takodje značajno. Postoje neki free servisi ali i plaćeni servisi za free backlinks. Jedno vreme je to bilo popularno i korisno ali je Google uticaj toga smanjio, jer je video da se tu razvija neprincipijelan business. U svakom slučaju, na izgradnji mreže linkova i backlinkova treba raditi.

Kako unaprediti sajt da ima veću posetu – kako SEO optimizovati web site

.

8. Rangiranje i Indexi pretraživača

Prijavite sajt i umetnite u sajt kodove sledećih sajtova koji rade rangiranje:

Google – i obavezno se prijavite kao Webmaster administrator sajta da možete da koristite Web master tools – to vam omogućava da vas Google lakše i brže prepoznaje i „štiti“, ma šta to značilo

Alexa i Alexa-rs – bolje se sajt rangira kada ima Alexa rank i izvršite verifikaciju sajta na Alexi.

Bing – isto, bitno za van Srbije

Yahoo – isto

 

Kao što vidite ima dosta posla, i samo trebe polako raditi. I menjajte ako uočite promašaj, to se radi. Google Analytics vam je u tome velika pomoć.

 

Srećan rad!

=-=-=-=-=
Powered by Blogilo