Kakav je to pametan i zdrav ručak?

Savremeni naučnici su mišljenja da za zdrav ručak treba izbegavati kombinaciju belančevina i ugljenih hidrata. Tačnije, na tanjiru ne treba da se nađu šnicla i krompir ili testenina i mleveno meso. Ako tome još dodate i hleb, napravili ste veoma tešku kombinaciju za varenje.

Kada se unose u istom obroku, belančevine i ugljeni hidrati jedno drugom otežavaju i usporavaju varenje. Organizmu je potrebno čak godinu dana da se očisti od otrova nakupljenih zbog spore apsorpcije loše kombinovanih namirnica. U slučaju poslepodnevne ili večernje kombinacije belančevine-ugljeni hidrati uvek je ugroženo varenje ugljenih hidrata i oni ostaju dugo u crevima gde trule i dovode do oštećenja zidova creva.

Dobro je jesti jedan obrok bogat belančevinama – ribu ili meso. Ove namirnice obezbeđuju unos vitamina rastvorljivih u vodi (gvožđa, cinka, selena, ali i aminokiselina).

Ne preterujte sa kuvanim povrćem u odnosu na meso ili ribu (ovo se ne odnosi na brokoli, kupus, prokelj, blitvu, kelerabu, karfiol). Interesantno je i da kuvano povrće dobija karakteristike običnog šećera. Unosom barene šargarepe, krompira ili celera praktično jedete šećer, pa se povećava i nivo insulina što vremenom iscrpljuje pankreas, a i dovodi do gojenja. Prava stvar je da šargarepu i celer jedete “žive”, a ostalo možete kratko probariti na pari. Otuda i zabluda:” Jedem bareno povrće i nikako da smršam!” (u ovom slučaju insulin je veoma aktivan i ne dozvoljava ćelijama da oslobađaju mast, pa nema ni gubitka kilograma).

Belančevine kojih ima u mleku, sirevima ili mahunarkama i one u mesu treba izbegavati zajedno za ručak ili večeru. One prve se u grumenima raspoređuju oko belančevina iz mesa što onemogućava pravilno varenje.

Dezert i voće nije dobro jesti odmah nakon ručka. Izbegavati ih najmanje dva sata posle ovog obroka.

Čaša crnog vina uz obrok odlična je za varenje, ali samo ako obrok nije bio skrobni. Dakle, alkoholna pića se ne slažu sa krompirom, hlebom, pirinčem ili testeninom.

Idealno vreme za ručak je od 13-15h. Ako ste u prilici da ispoštujete ovaj ritam, potrudite se da se na tanjiru zajedno ne nađu:

Meso sa krompirom (na primer, musaka)
– Meso i hleb
– Meso i testenina (na primer, lazanje, špagete sa mesom)
– Banana i jogurt
– Grašak, pasulj i meso
– Grašak, pasulj sa ribom, jajima i sirevima


Ako poštujete ovih nekoliko pravila koja nisu tako komplikovana, ne morate voditi računa o količinama hrane. I nećete se ugojiti. Za veoma kratko vreme vaše će vas telo nagraditi zdravljem i neverovatnim osećajem lakoće.

=-=-=-=-=
Powered by Blogilo