Ovo su najzdravije namirnice

Ovo su najzdravije namirnice Ilustracija (sxc.hu)


Zdrava ishrana produžava život, a koje je namirnice najbolje jesti otkrio je jedan lekar u knjizi ‘Šta doktori jedu’. 

Pogledajte koje su to namirnice:

Šipak

Jedna je od super namirnica i to s razlogom. Njegove semenke pune su važnih aminokiselina i minerala koji su dobri za imunitet poput cinka, koji mogu smanjiti holesterol i zaštititi vašu kožu od sunčevih opekotina.

Zeleni čaj

Pun je antioksidativnih polifenola, a studije pokazuju kako zeleni čaj može smanjiti rizik od raka debelog creva, dojke, želuca, pluća i prostate.

Borovnice

Od svih bobica borovnica ima najviše antocijana, snažnog antioksidanta koji im daje plavu boju. Samo jedna šoljica borovnica nedeljno može da smanji rizik od dijabetesa za čak 23 odsto. Dodatni savet: kupite borovnice dok im je sezona i zaledite ih tako da ih imate i preko cele godine.

Kafa

Kafa je jedan od najbogatijih prirodnih izvora antioksidanasa na planeti. Studije pokazuju da kafa smanjuje rizik od raka dojke i jetre. Kofein iz kafe ubrzava metabolizam za 16 odsto.

Jaja

Dobra su za mozak i poboljšavaju vašu energiju, raspoloženje i budnost. Bogata su vitaminom B važnim za funkcionisanje ćelija. Jaja koja su snele kokoške koje nisu uzgajane u kavezima imaju za trećinu manje holesterola i šest puta više vitamina D.

Kefir

Baš kao i jogurt kefir je pun proteina i kalcijuma, a pomaže i pri skidanju kilograma.

Jabuka

Bogata je vlaknima i to onim koji smanjuju holesterol, a dobra je i za vaš struk. No, važno je da jedete jabuke koje nisu prskane, s obzirom da je ovo voće na vrhu liste voća koja se najviše tretiraju pesticidima.

Orasi

Starijim ljudima koji su konzumirali hranu bogatu vitaminom E i omega 3 kiselinama, nutrijentima uobičajenim za orahe, mozak se manje smanjio. Orasi pomažu i u sagorevanju kalorija.

Kokosovo ulje

Pomaže jačanju metabolizma, a ne opterećuje srce. Najbolje da koristite što manje rafiniran oblik.

Avokado

Avokadovo je spoj masnoća i vlakana i pomaže vam da se duže osećate siti. Dodavanje avokada u salate moglo bi vam pomoći u poboljšavanju apsorpcije ostalih sastojaka salate, poput spanaća i šargarepe.

Mango

Pun je vitamina A i E te smanjuje rizik od srčanih bolesti. Pomaže u probavi proteina.

autor: MP izvor: Haber/Novi magazin

Advertisements