Muči vas stomak? Ova hrana će vam pomoći

Mučnine, povraćanja, prolivi, zatvor i druge probavne smetnje javljaju se i kod žena i kod muškaraca, s tim što su češće kod pripadnica lepšeg pola. Čak šest puta češće se javljaju kod žene nego kod muškaraca. Pomozite sebi, otklonite bol!

Kad stomak zaboli….dajte prednost prirodnim “lekovima”
 

Isprobajte ove namirnice:

 

Papaja
Često se koristi u lečenju probavnih smetnji poput nadutosti, gasova, proliva i gorušica. Papajin enzim, papain, razgrađuje hranu koja može uzrokovati iritaciju želuca. Pola natanko naseckane papaje mnogo će vam pomoći.

 

Jabuke
Ovo jesenje voće odlično je u lečenju bolova u stomaku, jer je bogato enzimima i topivim vlaknima koji pomažu u otklanjanju iritacije želuca uzrokovane hranom, a kao bonus jabuke i snižavaju holesterol. Ako imate osetljivi želudac najbolje ih je konzumirati pečene.

 

Cimet
Ovaj začin može da pomogne kod celog niza probavnih smetnji, od jutarnje mučnine do proliva i gasova. Ovaj začin možete konzumirati tako da ga pospete po jabukama, bananama ili ga možete staviti u biljne čajeve poput kamilice ili čaja od đumbira. Možete napraviti i čaj od cimeta: dodajte pola kašičice cimeta u jednu šoljicu vruće vode i pustite da odstoji pet minuta pre konzumiranja.

 

Đumbir
Ako ste imali probavnih smetnji, sigurno vam je neko rekao da je đumbir odličan u uklanjanju bola u stomaku. Preporučuje se i za otklanjanje mučnina i upala.

 

Menta i timijan
Obe biljke stimulišu probavni sistem i hranu polako guraju kroz probavni trakt. Konzumiranjem čaja od mente ili timijana možete pomoći u otklanjaju grčeva u stomaku i pritiska zbog gasova i nadutosti.

 

Semenke kima
Ove semenke čine čuda u poboljšanju probavnog sistema i otklanjanju gasova i nadutosti. Dodajte jednu kašičicu semenki kima u jednu šoljicu prokuvane vode. Prekrijte i ostavite da odstoji deset minuta. Popijte tri šoljice dnevno ovog napitka dok vam ne bude bolje. Isti efekat postići ćete i žvakanjem ovih semenki.

 

Obični krekeri
Ako niste alergični na gluten, obični krekeri uvelike mogu pomoći kod problema s varenjem, jer imaju mali postotak vlakana i lako ih je variti.