Hrana za dobar san

Hrana za dobar san Ilustracija (sxc.hu)

Mnoge namirnice sadrže u sebi materije koje pozitivno deluju na dobar san.

Postoji hrana koja se ne preporučuje da se jede u večernjim satima, a ima i one koja je odlična za još bolji noćni odmor. Samo je nemojte jesti neposredno pre odlaska u krevet.

Orasi 

Orasi su dobar izvor triptofana. Triptofan je aminokiselina koja se u telu transformiše u neurotransmiter serotonin, hormon neophodan za dobar san. Osim toga jedno je istraživanje pokazalo da orasi sadrže sopstveni izvor melatonina, koji može da pomogne da brže zaspite. 

Bademi 

Bademi su bogati magnezijumom, mineralom potrebnim za kvalitetan san. Neka istraživanja su pokazala da osobe s nižim nivoom magnezijuma otežano spavaju. 

Mlečni proizvodi 

Neki veruju da čaša toplog mleka može da pomogne za bolji san, ali istina je da je zapravo svaki mlečni proizvod dobar za kvalitetan san. Kalcijum, koji se nalazi u siru, jogurtu, mleku…, olakšava korišćenje triptofana.

Zelena salata 

Ako za večeru jedete zelenu salatu ona može da vam pomogne da bolje spavate jer sadrži laktucin – supstancu koja pomaže pri opuštanju i vrlo mirnom i lakom snu. 

Tuna 

Riba kao što je tuna i losos bogat su izvor vitamina B6 koji je telu potreban kako bi proizveo melatonin i serotonin. Ostale namirnice bogate vitaminom B6 su sirovi luk i pistaći. 

Čaj od kamilice 

Čaj od kamilice ima umirujuća svojstva i odličan je izbor pre spavanja. Ona je vrlo dobar lek za smirenje. 

izvor: Super žena