Kada već satima sedite, sedite pravilno

Kad već morate da sedite osam i više sati dnevno, onda bar svom telu pomozite da što manje trpi. Sedite pravilno. Samo tako ćete izbeći bolove i neprijatne posledice dugotrajnog sedenja.

1. Telefon: Da li imate običaj da uglavljujete telefon između ramena i uha? Na taj način previše forsirate samo jednu stranu vratnih mišića što će boleti, a u najavi su i problem sa vratnim pršljenovima. Ako vaš posao podrazumeva ‘sedenje’ na telefonu, koristite slušalice.

2. Ruke: Neka vam ruke budu savijene pod uglom od 90 stepeni, kako bi mišići oko laktova i podlaktica mogli da se opuste. Podesite visinu stolice kako biste se udobno smestili.

3. Stolica: Smestite se u stolicu tako da vam naslon pomaže da leđa držite uspravno, a ujedno i da možete da se oslonite i date leđnim mišićima prostor za kratki predah.

4. Noge: Držite noge pod uglom od 90 stepeni. Ukoliko ne mogu da dohvate pod, držite ih na nekom postolju ili na nogarima stolice. Strogo izbegavajte prekrštanje nogu. Nije dobro za kičmu.

5. Monitor: Važno je da monitor bude u ravni sa očima. Pogled na dole može da prouzrokuje bol u vratnom delu kičme, zato podignite postolje monitora ili postavite knjige ispod laptopa.

6. Tastatura i miš: Postavite ih malo dalje od ivice stola kako biste imali dovoljno mesta da smestite laktove na sto – na taj način nećete vršiti dodatni pritisak na vrat i ramena.

7. Stopala: Držite stopala celom dužinom na podu, trudite se da ih ne gurate ispod stolice. Nemojte ih prekrštavati jer ta poza ne prija kičmenim nervima i napreže kukove.

Advertisements