Toliko možete: Neprocenjiva korist od pola sata šetnje

Ako vam je trčanje naporno ili vam za fitnes treba previše organizacije vremena, šetnja je rekreacija koja nije zahtevna, a i doneće vam koristi kao ni jedna druga.

Pre svega, ljudsko telo je stvoreno za hodanje. Kada biste samo znali koliko vam bar pola sata šetnje koristi, uveli biste je u svakodnevan život bez polemike. Ovo su samo neke od dobrobiti za šetače…

Pola sata šetnje dnevno za 50% smanjuje rizik od dijabetesa, a za 25% od moždanog udara.

Šetnja snižava krvni pritisak. U telu imate oko 160 kilometara krvnih sudova i svaki će vam biti zahvalan ukoliko redovno šetate.

Zna se da žene koje šetaju za 20% manje obolevaju od raka dojke i debelog creva.

Vaše telo voli kada šetate. Tada mnogo bolje funkcioniše i bolje se obnavlja.

Među šetačima je više od 40% manja smrtnost od raka prostate.

Šetači su daleko manje depresivni od onih koji ne šetaju.

Dok šetate, vaše telo luči endorfin koji je krivac što se osećate zadovoljni i srećni.

Šetanje jača srce i jača kosti.

Ko šeta, ređe oboleva od gripa i sličnih sezonskih oboljenja. I, ako se razbolite, šetajte. Upola će brže teći oporavak i ozdravljenje.

Svakodevna šetnja donosi čak veću korist nego kada biste smršali 10 kilograma.

Ko šeta pola sata dnevno, neće posećivati kardiovaskularnog hirurga.

Sve koristi od šetnje su tu iako ovih pola sata podelite na dva puta po 15 ili tri puta po 10.

Zato, udobne patike na noge i sebi dnevno poklonite bar pola sata zdravlja i dobrog raspoloženja.