Na spavanje uvek u isto vreme


Na spavanje uvek u isto vreme

Rutina odlaska u krevet i ustajanja pomaže da se navije „unutrašnji sat“

NESANICA se javi bar nekad tokom života kod svake četvrte osobe. Simptomi su različiti, od teškog usnivanja, preko isprekidanog sna, teškog buđenja i osećaja neispavanosti.

Stvaranje dobrog okruženja za spavanje i male promene životnih navika mogu dosta da poboljšaju kvalitet sna. Ako vam neki od ovih saveta ne pomognu, najbolje je da posetite lekara, jer nelečeni poremećaji spavanja mogu da izazovu ne samo hronični umor i nervozu, već i poremećaje rada srca, pluća i psihičke probleme.

1. Zapišite brige i nevolje. Zbog stresa kojeg smo svesni, ali i onog potisnutog, naše telo može da reaguje nesanicom. Zapisivanjem problema na papir, pomažemo našem umu da ih lakše prihvati i izbegavamo da o njima mislimo u krevetu pred san.

2. Vežbajte redovno. Istraživanja su pokazala da vežbanje pomaže kvalitetnijem spavanju, ali izbegavajte fizičke aktivnosti neposredno pred spavanje.

3. Topla kupka. Kupanje u toploj vodi neposredno pred odlazak u krevet može da pomogne. Ali pazite da voda ne bude prevruća, jer može ponovo da zagreje telo čija temperatura se lagano snižava pred spavanje.

4. Izbegavajte alkohol. Alkoholna pića mogu bitno da poremete noćno spavanje, kao i pilule za spavanje. Oni izazivaju veoma neprirodno spavanje, brzo se pada u san, ali je on kasnije isprekidan i loš.

5. Smanjite ili ukinite kofein. Ako imate problema da zaspite, probajte da smanjite ili skroz izbacite pića koja sadrže kofein, poput kafe, koka-kole, čaja.

6. Utvrdite rutinu pred spavanje. Trudite se da ustajete i ležete u isto vreme. To pomaže da se navije „unutrašnji sat“, koji će vam umorom signalizirati kada je vreme za spavanje. Za dobar san važan je i hormon melatonin, koji se kod ljudi sa neredovnim životnim navikama, i onih koji rade u noćnim smenama, nedovoljno luči.

7. Obezbedite tišinu i mrak. Veoma je bitno gde ćete i kako zaspati. Pobrinite se da je spavaća soba provetrena, da temperatura vazduha nije iznad 18 stepeni Celzijusa, kao i da svetlo bude prigušeno, mada je, ipak, najpoželjnije spavati u potpunom mraku jer to podstiče lučenje melatonina, a manjak ovog hormona izaziva loše raspoloženje i umor.

8. Muškarcima može da pomogne seks. Vođenje ljubavi neposredno pred spavanje muškaracima može da pomogne da zaspu, dok kod žena ima suprotan efekat – razbuđuje ih.

9. Unosite više magnezijuma. Ovaj mineral je veoma važan za opuštanje mišića. Jedno istraživanje u Nemačkoj pokazalo je da su ljudi koji pate od nesanice i sindroma nemirnih nogu već šest nedelja posle uzimanja dodatne doze magnezijuma osetili poboljšanje.

10. Biljni lekovi. Nekim ljudima biljni suplementi su od velike pomoći. Iako do sada naučna ispitivanja nisu potvrdila njihovu efikasnost u lečenju nesanice, uzimanje pasiflore, valerijane ili lavande u obliku aromatičnih ulja ili biljnih preparata pomaže da se ljudi opuste i lakše zaspu. 

Comments are closed.