EVO ZAŠTO JE VAŽNO NE ODUSTATI

vatra

Nedavno sam na otvaranju umjetničke izložbe sreo prijateljicu nakon dugo vremena. Reče mi, onako iz prve: “Znaš li šta si mi rekao prije deset godina za kašiku i požar?”

Nasmijao sam se, a ona mi se zahvalila. Istina je da se nisam odmah sjetio. Tek kasnije mi se kroz sjećanje probila priča koju sam joj ispričao o čovjeku koji gleda požar i u ruci ima samo kašiku vode. Pitanje je šta će uraditi, samo gledati ili iskoristiti kašiku s vodom da pomogne gašenje požara. Izgleda sumanuto, ali je možda jedino ispravno – gasiti požar kašikom. Često sam i sam razmišljao da odustanem pred talasom ‘požara’ ali nisam. Možda zbog togaaa što sam takav ili zato što su i neki drugi bili takvi. Godinama moju volju uspravljenu drže dvije misli koje odolijevaju ovom zloćudnom vremenu. Poučen gorkim iskustvima za oslobođenje Indije, Mahatma Gandi je primijetio: “Šta god radite, biće beznačajno, ali veoma ja važno da to radite.” Na našim prostorima Ivo Andrić je zapisao: “Sve su Drine ovog svijeta krive; nikada se one neće moći sve ni potpuno ispraviti; nikada ne smijemo prestati da ih ispravljamo.

I kada smo na rubu da ipak odustanemo, uprkos svemu, ne smijemo izgubiti vjeru u ljudskost. Jer, kao što kaže Gandi, ljudskost je okean; ako je nekoliko kapi okeana prljavo, okean neće postati prljav.