Šta je content marketing?

Content marketing kao pojam, podrazumeva promociju poslovanja putem blogova, infografi­ka, besplatnih eBook-ova i ostalih kanala koji omogućavaju kreiranje sadržaja kojima se privlače korisnici i potencijalni kupci.

 

Kao i kod velikog broja ostalih marketinških napora, cilj mu je povećanje prodaje. Međutim, on zapravo najviše služi za podizanje svesti o brendu (brand awareness) i edukaciji potencijalnih klijenata. Pozitivna svest o brendu i konektovanje s njim, dugoročno će dovesti do krajnjeg cilja, tj. do kupovine.

 

Content marketing je sastavni deo tzv. Inbound marketinga, čija se filozofija temelji na privlačenju potencijalnih klijenata i konvertovanje istih u realne klijente i promotore vašeg brenda ili čitavog poslovanja. Content marketing je zapravo vid komunikacije s potrošačima, međutim, sasvim različitom metodologijom od klasičnog oglašavanja i samo je deo celokupne strategije Internet marketinga. Korisnici su u današnje vreme preplavljeni morem oglasa koji stavljaju akcenat na sam proizvod: „naš proizvod je najlepši“, „naš proizvod je naje­kasniji“ i slično. To je postalo dosadno, i šta više, naporno je korisnicima koji sve više ignoririšu takvo klasično reklamiranje. Sa druge strane, content marketing ima skroz drugačiji pristup. Njegov cilj i poenta je dati odgovore na pitanja korisnika, dati mu rešenje problema, edukovati ga i pomoći mu u dilemi i izboru. Dakle, u prvom planu više nije proizvod, već sam korisnik, i sadržaj koji njega zanima.

Klasično oglašavanje ima neke karakteristike koja možemo opisati u tri stavke:

1. Reklame mogu privući pažnju kupaca na veoma kratko vreme.

2. Reklame prekidaju kupca umesto da mu pruže vrednost.

3. Klasične reklame su značajno skuplje.

U današnje vreme je neophodno ponuditi nešto drugačije, privući pažnju bez prekidanja, anticipirati kupca tako da on poželi da čuje vašu poruku, umesto da je odbija. Sve su to razlozi zbog kojih content marketing dobija sve više na značaju i popularnosti. Prosto se može reći kako klasični marketing traži svog kupca, dok u slučaju content marketinga, kupac traži vas. Podaci CMI-a (http://contentmarketinginstitute.com) govore da čak 90% B2C (business to consumer) kompanije rade neki vid content marketinga pa čak 60% njih u ovoj godini ima u planu da podigne budžet za content marketing.

Kada se govori o glavnim prednostima content marketinga u odnosu na klasični marketing, treba istaći nekoliko stvari:

1. Content marketing nudi vrednost kupcu.

Za razliku od klasičnih reklama koje često iritiraju i smetaju kupcima tako da oni požele da pobegnu od njih, content marketing adaptira sadržaj kupcu i na taj način pokušava da ga zaintrigira i privuče mu pažnju. Sadržaj je koristan i poučan tako da će kupac vrlo rado odvojiti neko vreme informišući se o vašem brendu, razvijajući tako stav i mišljenje i na kraju vezu s vašim brendom pre nego li uopšte kupi proizvod. 90% kupaca smatra sadržaj upotrebljivim, a njih 78% misli kako organizacije koje kreiraju sadržaj za korisnika imaju veću želju za stvaranjem veze s kupcima.

2. Content marketing edukuje kupce tako da se lakše odluče na kupovinu usluga ili proizvoda.

Ljudi neretko ne kupuju neki proizvod ili uslugu jer ne shvataju koju i koliku vrednost im on nudi. Alati i tehnike content marketinga poput blogova ili YouTube video snimaka mogu edukovati vaše potencijalne kupce proizvoda na taj način da oni razumeju proizvod, shvate potrebu za njim te će se tako lakše i odlučiti na kupovinu. Da li ste znali da je čak 60% odluka o kupovini proizvoda već odlučeno pre dolaska na mesto prodaje? A znate li gde prikupljaju sve informacije? Pa na Internetu, naravno!

3. Content marketing pomaže u razvijanju uzajamnih osećaja s kupcima.

Kada korisniku pružate besplatan i kvalitetan sadržaj kao što je situacija s content marketingom, on će se uvek vraćati vašoj stranici, učiti i razvijati se uz vašu pomoć i instrukcije. To u njemu izaziva osećaj zahvalnosti i zbog toga što ga edukujete, poželeće da kupi nešto.

4. Content marketing besplatno dovodi kupce.

Umesto što biste plaćali reklamiranje kako biste privukli korisnike na svoj web sajt, pisanjem bloga ih možete privući besplatno. Ako dobro razvijete content strategiju i uđete u srž problema, sadržaj koji kreirate će trajati tokom celog životnog veka vašeg poslovanja i garantovaće povraćaj tokom celog tog perioda. Kreirani sadržaj je veoma važan jer činjenica govori da 42% kupaca pogleda u članke ili blogove kako bi pronašlo neku preporuku, svaet ili sugestiju za proizvode ili usluge.

5. Content marketing kao posledicu ima viralni efekat

Ako obratite pažnju i razmislite, shvatićete da ljudi u većini slučajeva šeruje sadržaj s nekog sajta, a ne sam link web stranice. Šeruje ga putem društvenih mreža, gde će taj content videti njegovi prijatelji, možda ga deliti dalje i sadržaj će lako postati viralan.

6. Content marketing bolje targetuje ciljanu grupu

Content koji kreirate namenjen je pre svega vašoj ciljnoj grupi. Na taj način dolazite do kvalitetnije populacije koja će i verovatnije postati vaš kupac. Isto tako, kada se uporedi utrošeno i povraćeno, prosečni trošak inbound marketinga u poećanju broja potencijalnih korisnika koji su zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu je upola manji od klasičnog outbound marketinga.