Ublažite bolove u leđima

Foto: adamr/freedigitalphotos.net

Kao što je poznato, predugo sedenje izaziva skraćenje i napetost mišića u donjem delu leđa i karlici, a nepravilan položaj izazvaće slabljenje mišića abdomena i istezanje i slabljenje mišića zadnjice (gluteus). Pročitajte u nastavku teksta šta treba da uradite kako biste se oslobodili napetosti i bolova.

1. Sedite i naslonite se na stolicu. Ako ne možete da se naslonite, poduprite donji deo leđa manjim jastukom ili urolanim peškirom. Ne naslanjajte se napred, sedeći na ivici stolice. Ovo će izazvati izvijanje donjeg dela leđa, padanje glave napred i savijanje ramena u kružni položaj.

2. Opustite ramena, postavite ruke sa strane, blizu tela. Neka vam laktovi budu savijeni pod uglom od 90 stepeni.

3. Držite glavu pravo, direktno iznad kičme tako da ona služi kao prirodni oslonac. Istegnite teme glave prema tavanici i blago uvucite bradu. Održavajte gornji deo leđa i vrat u pravilnom položaju tako što ćete zabaciti ramena unazad i uvući stomak za oko 20 procenata.

4. Oslonite stopala na pod i postavite noge tako da vam se kolena nađu u istoj (horizontalnoj) ravni s kukovima. Ako je potrebno, postavite stoličicu ili neki drugi podupirač.

Izvor: B92

Advertisements